Blog
Over alles wat ons boeit!AI in interactieve apps: slimme assistenten met echte meerwaarde
Ruard Veerman werkte aan een innovatieve AI-Assistent binnen een Unity-app. Zijn doel? Gebruikers sneller en gemakkelijker toegang geven tot specifieke informatie – in hun eigen taal, en met behulp van data die rechtstreeks uit de app zelf komt.
Leren met een Richting – Leo Fransen aan het woord
Leren is een voortdurend gespreksonderwerp binnen Innovam en dus ook bij StudioXR. Of het nu gaat over generatieverschillen (of -overeenkomsten), onderwijsmethoden of technologische innovaties: we kijken steeds opnieuw naar wat écht belangrijk is in leren. Daarom vonden we het bijzonder passend om precies over dit onderwerp in gesprek te gaan met Leo Fransen, Algemeen Directeur Innovam. Zijn visie gaat namelijk niet alleen over de richting die wij op willen in de toekomst, maar inspireert ook om voortdurend te blijven ontwikkelen.
Complexe techniek komt tot leven in beeld
in de basis werkt EV-techniek voor elk voertuigtype hetzelfde. En precies dat inzicht vormde de aanleiding voor een prachtig nieuw initiatief binnen Innovam: een EV-kenniscentrum met een daarbij behorende expositie.
Jongeren enthousiasmeren nieuwe generaties voor techniek
Hoe trek je de aandacht van jongeren voor een toekomst in de mobiliteitsbranche? Hoe zorg je dat zij de spanning en voldoening van technisch werk zélf ervaren, voordat ze überhaupt een opleiding gekozen hebben?
OOMT stelde ons precies die vraag. Het antwoord? Een volledig interactieve 3D game, ontwikkeld voor grote beurzen en opendagen, waarbij jongeren spelenderwijs kennismaken met technische beroepen in de mobiliteitsbranche. En het mooiste van alles: dit innovatieve project werd grotendeels ontwikkeld door stagiaires.
Leren is Evolueren
Anno 2025, zien we een breed scala aan digitale en interactieve leermethoden hun entree maken in het onderwijs. In deze blog vertellen we je meer over deze evolutie en vergelijken we traditionele leermethoden van vroeger met moderne alternatieven van nu.
Leren met Elkaar is Leren van Elkaar
Samenwerken met iemand uit een andere generatie – dat klinkt voor sommigen als een uitdaging, maar voor Nina (24) en Maaike (52) is het vooral een verrijking. De één is bevlogen, creatief en volop in ontwikkeling, de ander is ervaren, nieuwsgierig en altijd bereid om nieuwe technologieën te omarmen. In hun samenwerking draait het niet om leeftijd, maar om openheid en de bereidheid om van elkaar te leren.